Náhlý pokles v prodeji může mít mnoho příčin

Ať už se pohybujete spíše v off-line světě nebo v kyberprostoru, vždycky vás může stihnout pohroma největší a to – pokles celkových prodejů a tedy i pokles zisku a obratu. Stávající ekonomický model je zkrátka nastaven na principu poptávky a nabídky a zatím nikdo nepřišel s ničím jiným (lepším), proto musíme ještě nějaký ten den či století vydržet. Tato změna se může stát během jednoho dne, ale může se také stát během několika týdnů či v důsledku nečinnosti za celé měsíce. A právě proto může mít pokles hned několik možných příčin.slova seskládaná z písmen na podkladu účetního výkazu
 

  1. Snížení hodnocení ve vyhledávání

Lidé nakupují převážně přes nebo na internetu, využívají internetového vyhledávání k průzkumu trhu a k vyhledávání konkrétních služeb, produktů, firem, značek nebo osob. Pokud vás lidé nemohou na internetu najít, těžko si u vás něco koupí. Internetové vyhledávače sestavují výsledky vyhledávání na základě propočtu v algoritmu, který hodnotí jednotlivé webové stránky zapsané v indexu a přiřazuje jim pořadí na stránce s výsledky. Některé stránky se umístí jako první díky jejich propracovanosti a relevanci, jiné zase na poslední stránce. Jestli náhodou není problém zde, s tím pomůže profesionální a podrobná seo analýza, která odhalí veškeré neduhy.
 

  1. Produkt / služba již netáhne

Může se stát, že konkurent uvede na trh lepší nebo levnější produkt, který ten váš nahradí. Může se taky stát, že spotřebitelé o váš produkt či službu zkrátka ztratí zájem či se rozhodnou ho nekoupit v důsledku nějaké zprávy či novinky. V tomto případě je na místě inovace / změna / stáhnutí z trhu. Pokud totiž produkt či služba nevydělávají, proč byste měli plýtvat peníze a čas na něco, o co zájem není? Nebo pokud si myslíte, že produkt má smysl, je třeba jej zlepšit na takovou úroveň, aby se nejenže vyrovnal kvalitou konkurentům, ale aby ji překonal.graf znázorňující pokles na bílém pozadí
 
Příčin samozřejmě může být daleko více, ovšem teď byste měli mít alespoň základní ponětí o tom, co může stát za nenadálým neúspěchem.