Facebook to v Německu nemá lehké, zaměřilo se na něj sdružení pro ochranu práv zákazníků

Německý soud nakonec rozhodl tak, že (od druhé poloviny ledna 2018) museli tvůrci Facebooku provést změny ohledně zpracování osobních údajů. Pokud by se pak vyskytl v této souvislosti nějaký závažný nedostatek, provozovatel Facebooku by musel zaplatit za každý z nich tučnou pokutu ve výši více než 6 milionů korun (250 tisíc eur).
facebook a ukazatel myši

Facebook musí upřesnit podmínky ohledně osobních údajů

Počátek roku 2018 je ve znamení výrazných změn na poli práv zákazníků vůči poskytovatelům produktů a služeb, úřady se soustřeďují na manipulaci s osobními údaji, které řada společností využívá např. k upřesnění reklamní propagace. Facebook nebyl výjimkou a po šetření sdružení VZBV vyšlo najevo, že je nutné upravit nastavení profilu při registraci. Zákazník potvrzuje totiž svůj souhlas s něčím, co není dostatečně přesně definováno, resp. jak bude s jeho osobními údaji nakládáno. Jde v podstatě o dvě věci: Za prvé se to týká GPS lokátoru, který monitoruje polohu zákazníka v průběhu komunikace s dalšími lidmi v mobilní aplikaci. A za druhé měl soud výhrady k výsledkům webových vyhledávačů, jejichž vyhodnocení na předních pozicích nabízí velmi snadný průnik do osobních dat všech facebookových účtů.
prst na like

V Německu využívá Facebook zhruba třetina jeho obyvatel

Facebook již doznal jistých změn před dvěma roky a nové změny v souvislosti s touto kauzou přichází postupně, i když se firma bude zřejmě proti rozhodnutí soudu odvolávat. Nutno podotknout, že však rozsudek soudu není pro Facebook v zásadě nepříznivý, některé body se přece jen jeho majiteli zdají nespravedlivě posouzené. Například je prý nepravdivé prohlášení, že je Facebook produktem, který je zdarma, a že tomu tak bude stále.
Německo je přitom pro firmu spravující Facebook důležitým prostorem, jeho služeb tu využívá zhruba třicet milionů lidí, což je více než třetina všech obyvatel země ( žije tu cirka 83 milionů lidí). V Německu si na aktivity provozovatelů Facebooku posvítil i Bundeskartellant (úřad zaměřený na antimonopolní politiku), tomu se nelíbí, jak Facebook vyhodnocuje pohyb svých klientů na webovém prostoru.