Doplňující prvky, které se využívají v laser game

V laser game nejvíce záleží na tom, o jaký typ hry se jedná. Taková základna bývá ale často součástí her dvou týmů, které dobývají cizí území. Bývá nejčastěji připevněna k nějaké překážce, jako je například zeď a k tomu je ještě opatřena senzory. Rozměry všech základen mohou být různé. Vždy záleží na tom, jak moc náročná hra je. Senzor je přizpůsobený potřebám hry a po každém zásahu může měnit barvu, či blikat. Zpravidla počítá skóre a po zásahu jej soupeři navyšuje. Senzory se nejčastěji přizpůsobují hernímu módu a při zásahu vydávají zvukové efekty, které se do jednotlivého typu hry hodí.
tanec na diskotéce
Nejčastěji se základna využívá ve třech základních herních typech, mezi které patří Zombie, Modus Delta Tag či Ha o základnu.
Cílem hry Zombie je hráče motivovat k zásahu na základnu ve chvíli, kdy se rozsvítí. Za každý zásah získává dotyčný ochranný štít.
U Modus Delta tag základna svítí, ale postupně pohasíná a ke konci krátkého cyklu se rozsvítí sytě červenou barvou. Jestliže v tuto chvíli hráč zasáhne, získá bonusový efekt, kterým jsou nepřerušované střelby, kterým se také říká rapid fire.
Hra Games Base (Hra o základnu) je určena pro dva týmy, kde každý z nich má svou vlastní základnu. Cílem hry je zasáhnout základnu, čímž hra končí. Po zásahu základny se rozsvítí stejnou barvou, jakou je označen příslušný tým.
laserová show
Slyšeli už jste někdy o herním doplňku s názvem V září reflektoru ? Tento doplněk má hru zatraktivnit. Nepřináší žádné výhody, bonusy nebo trestné body. Světla mohou být různobarevná s možností nastavení jasu a plochy osvitu. Světelné zdroje jsou koncové výstupní body programového módu, jehož styl odpovídá typu herní arény. Jiná světla by se hodila do prostřední kosmické lodi a jiná zase do jeskynního labyrintu apod.